Case: Kalla bedrägerier i podden Digital Marknadsföring

Kalla bedrägerier i podden Digital Marknadsföring

I avsnitt #68 av podcasten Digital Marknadsföring djupdyker programledaren Tony Hammarlund och David Borg i hur Borg Owilli skapade Klarnas podcast Kalla Bedrägerier.

Om avsnittet

Vi börjar med att prata om vad Kalla Bedrägerier är för podcast och bakgrunden till satsningen. David berättar sedan om den kreativa processen och hur det kommer sig att det blev just en true crime-podcast.

Han berättar även om hur man lyckas skapa underhållande innehåll om IT-säkerhet och hur de gick från idé till färdiga avsnitt. Vi pratar dessutom om hur distributionsstrategin såg ut och hur man lyckades få hela 180 000 lyssningar på två månader.

Du får även höra:

- Hur många timmar som ligger bakom produktionen
- Vilket typ av innehåll man skapade kring podden
- Och vad som genererade flest lyssningar

David ger även sina bästa tips för hur företag ska tänka om man vill starta en podcast kring både koncept och distribution.

Lyssna på avsnittet här.

---

Länktips
- Podcasten "Digital marknadsföring"
- Borg Owillis case för Klarna

Redan efter två månader hade podcasten över 180 000 lyssningar.

Redan efter två månader hade podcasten över 180 000 lyssningar.

Nästa artikel
Lansering av webbserie för TietoEVRY