Guld i Drum Content Awards 2020 för Essential Talks

Essential Talks - en podcastsatsning för Essity

Tillsammans med världens största hälso- och hygienföretag Essity har Borg Owilli släppt ett specialavsnitt om hur samhället ändrats av pandemin. Detta är en del av en större podcastsatsning som heter Essential Talks, vilken går ut på att bryta tabun kring vanligt förekommande kroppsliga åkommor som inkontinens, mens, övervikt och hygien. Övriga avsnitt släpps senare i sommar. Vi garanterar er intressanta berättelser, känslor, hjärna och ett produktionsvärde som håller en väldigt hög nivå. 

Arbetsgrupp

Borg Owilli:
David Borg, Kundansvarig och Creative Director
Vendela Cassel, projektledare
Linnea Karlsson, projektledare
Lovisa Olai, Content Manager
Tobias Båth, Content Manager
Vincent Janér, planner
Erik Reimers, Art Director

Banda Produktion:
Thomas Henley, redaktör och programledare

Essity
Ben De Vries, Brand Content Director
Henrik Sjöström, Media Relations Manager
Gabriella Ekelund, Vice President Corporate Brand Communications

Artikeln publicerades ursprungligen på www.resume.se. 

"Essential Talks syftar till att bryta tabun kring vanligt förekommande kroppsliga åkommor som inkontinens, mens, övervikt och hygien."

Nästa artikel
Senior Content Managern Anna Bjur om innehållskapande