Sju nomineringar i Swedish Content Awards 2020

I årets upplaga av Swedish Content Awards tog Borg Owilli hem hela sju stycken nomineringar, vilket också var näst flest av alla medverkande byråer. 

Bland annat nominerades Borg Owilli för arbetet med konceptet ”Min Passion” på uppdrag av PostNord, som består av både en välproducerad webbserie och en kampanjsida med tillhörande content.

– Det har varit otroligt roligt att få jobba med ett varumärke som engagerar väldigt många runt om i landet. Vi ville med ’Min Passion’ skapa en contentproduktion som kunde engagera lika mycket. Vår förhoppning med serien är att ännu fler ska se PostNord som en möjliggörare på samma sätt som de medverkande i serien gör, säger David Borg, kundansvarig och creative director på Borg & Owilli.

Flera av bidragen, däribland ”Min Passion” och ”Vi kör framåt” har tidigare även prisats i Resumés branschtävling ”månadens content”.

Galan hålls den 10 september 2020.

"Det har varit otroligt roligt att få jobba med ett varumärke som engagerar väldigt många runt om i landet."

Fullständiga nomineringar

Borg Owillis nomineringar i Swedish Content Awards 2020

Offentlig sektor & Samhällsinformation
Vi kör! 2.0. Beställare: Transportföretagen. Producerat av: Borg & Owilli

Årets video B2C
Min Passion. Beställare: PostNord. Producerat av: Borg & Owilli

Årets Sociala Medier
”A-kassan är en bra idé i det verkliga livet, inte i populärkulturen” . Beställare: Akademikernas a-kassa. Producerat av: Borg & Owilli

Årets Native
180 hp som förenar oss. Beställare: Akademikernas a-kassa. Producerat av: Borg & Owilli

Årets Formgivare/Kreatör
Emma Larsson, Borg & Owilli
Erik Reimers, Borg & Owilli

Årets Redaktör/Producent/Årets Kreatör
Anna Bjur, Borg & Owilli

Nästa artikel
Vad gör en Head of Account Based Marketing egentligen?