AEA_CASEBILDER_BOWEBB_21_Header.jpg
Akademikernas a-kassa

Konceptutveckling och PR

Ett uppdrag som tog ett helhetsgrepp kring Akademikernas kommunikation för att värva nya medlemmar under 2017-2019.

Kommunikativt helhetsgrepp

Akademikernas a-kassa är Sveriges största a-kassa med över 700 000 medlemmar. I uppdraget, som spände över tre år, tog Borg Owilli ett helhetsgrepp kring Akademikernas kommunikation för att värva nya medlemmar, inklusive PR, konceptutveckling och rörlig produktion.
AEA_CASEBILDER_BOWEBB_21_Enskild-bild.jpg
AEA_CASEBILDER_BOWEBB_21_Liggande-bild-Vanster.jpg
AEA_CASEBILDER_BOWEBB_21_Liggande-bild-Hoger.jpg

Allt som krävs är 180hp (eller pågående studier)

Premissen för ett medlemskap i Akademikernas a-kassa är att du ska inneha 180 högskolepoäng, eller studera på universitet eller högskola. Detta blev också utgångspunkten i ett av koncepten, som kort och gott fick namnet “180 hp”, med utgångspunkt från kampanjsidan 180hp.se.
AEA_CASEBILDER_BOWEBB_21_Stor-bild-Utfallande.jpg
AEA_CASEBILDER_BOWEBB_21_Staende-bild-Vanster_NY.jpg
AEA_CASEBILDER_BOWEBB_21_Staende-bild-Hoger_NY.jpg

Tjänster

Konceptutveckling och strategi
Innehållsproduktion
Influencer Marketing
Event
Distribution
AEA_CASEBILDER_BOWEBB_21_Liggande-bild-Vanster-kopiera.jpg
AEA_CASEBILDER_BOWEBB_21_Liggande-bild-Hoger-kopiera.jpg

Uttag och lösning

Utöver formatet 180 hp genomförde Borg Owilli en rad uppmärksammade kampanjer och evenemang, bland annat genom två sketchserier tillsammans med humorgruppen JacquesThomasOscar, löpande grafiska printannonser i Dagens Nyheter och dagsfester under Way out West. Under 2018 genomfördes också en större kampanj under samma festival, där Akademikernas a-kassa re-lanserade “Spela Shoreline”-stenen, som en solidarisk handling för det borttagna originalet.
2 000 000
unik räckvidd för koncepten
Nästa case: Centric Care
Ett välplanerat äventyr