I samband med lanseringen av Leif GW Perssons tredje vin, ”GW:s Rosa” hjälpte Borg Owilli dryckesföretaget Tegnér Spirits & Wine med kommunikation och distribution. Målen var tydliga: de tre vinerna (rött, vitt, rosé) skulle ta sig in i Systembolagets ordinarie sortiment och nå topplistan. Kommunikationen skulle också ske på ett smakfullt vis, med hänsyn till alkohollagstiftningen och dess restriktioner kring marknadsföring.
Lösning
Utfallet blev en fokuserad distributionskampanj och en contenthub där såväl gammalt som nytt content samlades. Distributionen skedde via både nativeartiklar, men också via bannerannonsering direkt mot utvalda målgrupper.
Tjänster
Distributionskampanj
Webbdesign
Webbutveckling
Innehållsproduktion
Utfall
Och vad blev resultatet? Under 2019 kom inte bara vinerna in i Systembolagets ordinarie sortiment – GW:s röda och vita nådde dessutom topp 10 mest sålda viner i respektive priskategori.