NY_GW_WINE_CASEBILDER_BOWEBB_21_Header.jpg
Tegnér Spirits & Wine

Marknadsföring GW Wine

Uppdrag

I samband med lanseringen av Leif GW Perssons tredje vin, ”GW:s Rosa” hjälpte Borg Owilli dryckesföretaget Tegnér Spirits & Wine med kommunikation och distribution. Målen var tydliga: de tre vinerna (rött, vitt, rosé) skulle ta sig in i Systembolagets ordinarie sortiment och nå topplistan. Kommunikationen skulle också ske på ett smakfullt vis, med hänsyn till alkohollagstiftningen och dess restriktioner kring marknadsföring.
GW_WINE_CASEBILDER_BOWEBB_21_Enskild-bild.jpg
GW_WINE_CASEBILDER_BOWEBB_21_Liggande-bild-Vanster.jpg
NY_GW_WINE_CASEBILDER_BOWEBB_21_Liggande-bild-Hoger.jpg

Lösning

Utfallet blev en fokuserad distributionskampanj och en contenthub där såväl gammalt som nytt content samlades. Distributionen skedde via både nativeartiklar, men också via bannerannonsering direkt mot utvalda målgrupper.
NY_GW_WINE_CASEBILDER_BOWEBB_21_Stor-bild-Utfallande.jpg

Tjänster

Distributionskampanj
Webbdesign
Webbutveckling
Innehållsproduktion

Utfall

Och vad blev resultatet? Under 2019 kom inte bara vinerna in i Systembolagets ordinarie sortiment – GW:s röda och vita nådde dessutom topp 10 mest sålda viner i respektive priskategori.
Nästa case: Transportföretagen
Content Marketing