HEDVIG_CASEBILDER_BOWEBB_21_Header.jpg
Hedvig

Utomhuskampanj

Utomhuskampanj för Hedvig

Hedvig är det nya “disruptive” alternativet till klassiska hemförsäkringar. De traditionella bolagen har alltid gjort på sitt sätt och krångliga processer har blivit en del av deras affärsidé. Med en omfattande utomhuskampanj visar Hedvig på vilket sätt de särskiljer sig från sina konkurrenter, vilket samtidigt blir en ganska tydlig pik till de stora jättarna i branschen.
HEDVIG_CASEBILDER_BOWEBB_21_Enskild-bild.jpg
HEDVIG_CASEBILDER_BOWEBB_21_Liggande-bild-Vanster.jpg
HEDVIG_CASEBILDER_BOWEBB_21_Liggande-bild-Hoger.jpg

Hedvig sticker ut hakan

Som en reaktion mot de traditionella bolagen föddes Hedvig som gör hemförsäkringar enklare och bättre helt utan bindningstider, väntetider och långdragna processer. Och det måste ju folk få veta. Hur? Jo med en fet kampanj i Stockholms tunnelbanor.
NY2_HEDVIG_CASEBILDER_BOWEBB_21_Stor-bild-Utfallande.jpg

Tjänster

Konceptutveckling och strategi
Innehållsproduktion
Distribution via femserier på tunnelbanestationer samt på paneler i tunnelbanevagnar

Kampanjens målsättning

Öka kännedomen kring Hedvigs försäkringserbjudande och visa på skillnaden som finns mellan Hedvig och “inte Hedvig”.
Nästa case: Transportföretagen
Från A till B med Micael Dahlen