Hedvig är det nya “disruptive” alternativet till klassiska hemförsäkringar. De traditionella bolagen har alltid gjort på sitt sätt och krångliga processer har blivit en del av deras affärsidé. Med en omfattande utomhuskampanj visar Hedvig på vilket sätt de särskiljer sig från sina konkurrenter, vilket samtidigt blir en ganska tydlig pik till de stora jättarna i branschen.
Hedvig sticker ut hakan
Som en reaktion mot de traditionella bolagen föddes Hedvig som gör hemförsäkringar enklare och bättre helt utan bindningstider, väntetider och långdragna processer. Och det måste ju folk få veta. Hur? Jo med en fet kampanj i Stockholms tunnelbanor.
Tjänster
Konceptutveckling och strategi
Innehållsproduktion
Distribution via femserier på tunnelbanestationer samt på paneler i tunnelbanevagnar
Kampanjens målsättning
Öka kännedomen kring Hedvigs försäkringserbjudande och visa på skillnaden som finns mellan Hedvig och “inte Hedvig”.