Header.png
PriceRunner

Jämförelsevis för PriceRunner

Bakgrund

På uppdrag av PriceRunner, Sveriges ledande prisjämförelsesida, tog Borg Owilli fram kommunikationskonceptet och varumärkeskampanjen “Jämförelsevis”. Konceptet är utformat för offentliga miljöer och sociala medier och syftar till att stärka PriceRunners övergripande budskap “Jämför allt” och cementera hemsidan som den definitiva platsen för alla som älskar att jämföra.
Enskild-bild.png
Kvadratisk-bild-hoger-nedre.png
Liggande-bild-hoger.png

Ett jämförelsevis fyndigt koncept

Att jämföra är inget beteende. Det är en livsstil. Den insikten tar vi fasta på i “Jämförelsevis” där PriceRunner visar att de verkligen lever som de lär. Idén går ut på att PriceRunner utvärderar och kommenterar deras egna medie- och annonsköp från ett klassiskt konsumentperspektiv. Grunden – “En jämförelsevis prisvärd annonsyta” – ringar in samma ekonomiska och funktionella kriterier som PriceRunners användare går efter när de använder tjänsten för att hitta rätt pris. PriceRunner jämför allt och lever därmed precis som de lär.
Liggande-bild-vanster-(1).png
Kvadratisk-bild-vanster-ovre-(1).png

Tjänster

Konceptutveckling och strategi
Innehållsproduktion
Mediaplanering
Copywriting
Art Direction
Staende-bild-hoger-ovre.png
Staende-bild-vanster-nedre-(1).png

Lansering

“Jämförelsevis” lanserades hösten 2021 och rullades ut i flertalet offentliga miljöer, däribland tunnelbanestationer, shoppingcenter, trottoarer, pizzakartonger och tåg. En anpassad variant av konceptet syntes även i sociala medier. Kampanjen uppmärksammades i media och mottogs väl av den av PriceRunner angivna målgruppen. Kampanjen fungerade också som en viktig del i arbetet att stärka PriceRunners identitet som ett mer personligt varumärke.
Nästa case: Saab
Till vårt försvar för Saab