Header-mobil-1.jpg
Livsmedelsföretagen

Halloj kylskåpet!

Bakgrund

På uppdrag av Livsmedelsföretagen tog Borg Owilli fram konceptet och Youtube-serien “Halloj kylskåpet”. I seriens fem avsnitt söker profilen och influencern Edvin Törnblom svar på livsmedelsfrågor som vad skillnaden egentligen är mellan jul- och påskmust, äter vi med ögonen och varför är gurkor inplastade.

Syftet med Halloj kylskåpet är att lyfta fram svenska livsmedelsföretag som attraktiva arbetsgivare, och att få unga att känna stolthet och glädje över svensk mat och dryck. Serien vill med humor lyfta fram och skapa intresse kring allt det som sker bakom kulisserna i livsmedelsindustrin.
Enskild-bild.jpg
Liggande-bild-Vanster.jpg
Liggande-bild-Hoger.jpg

Upplägg

I jakten på svar tar Edvin Törnblom hjälp av olika experter inom allt ifrån livsmedel till smak. Bland annat från Livsmedelsföretagen, men också Årets kock 2020, en militär och en matstylist. Dessutom tar han hjälp av sina vänner, så som tv-profilen HanaPee.
Stor-bild-Utfallande-alt-2.jpg
Staende-bild-Vanster.jpg
Staende-bild-Hoger.jpg

Tjänster

Influencer Marketing
Innehållsproduktion
Distribution via sociala medier
Motion Content
Nästa case:
Ingenjörsfördomar