Mitsubishi

Webbserie för Mitsubishi

Ekstedts Baklucka för Mitsubishi

Inför lanseringen av Mitsubishis nya SUV-modell Eclipse Cross skapade vi webbserien ”Ekstedts Baklucka” för att visa på den närhet till naturen och vardagsäventyret som bilen möjliggör. I serien, som är i fem delar, följer vi Niklas Ekstedt när han träffar olika drivna och inspirerande äventyrare som lyckas få in naturäventyr i sitt vardagsliv. Självklart lagas det också mat ute i det fria.
MITSUBISHI_CASEBILDER_BOWEBB_21_.psdEnskild-bild.jpg
MITSUBISHI_CASEBILDER_BOWEBB_21_.psdLiggande-bild-Vanster.jpg
MITSUBISHI_CASEBILDER_BOWEBB_21_.psdLiggande-bild-Hoger.jpg

Utmaning

Utmaningen med serien låg i att visa vardagsäventyrets närhet, med Eclipse Cross som möjliggörare, utan att nödvändigtvis prata om själva bilen. Syftet var att skapa intressant och engagerande innehåll för målgruppen som ger dem rätt känsla för bilen och lockas till att välja Eclipse Cross vid nästa bilköp.
NY_MITSUBISHI_CASEBILDER_BOWEBB_21_Stor-bild-Utfallande.jpg
MITSUBISHI_CASEBILDER_BOWEBB_21_.psdStaende-bild-Vanster.jpg
MITSUBISHI_CASEBILDER_BOWEBB_21_.psdStaende-bild-Hoger.jpg

Tjänster

Motion Content
Innehållsproduktion
Art Direction
Influencer Marketing
Konceptutveckling
NY_MITSUBISHI_CASEBILDER_BOWEBB_21_Staende-bild-Hoger-kopiera.jpg
NY_MITSUBISHI_CASEBILDER_BOWEBB_21_Staende-bild-Vanster-kopiera.jpg

Hur gick det sen?

Contentserien med de fem avsnitten presenterades på Mitsubishis Motors egna contentsida och spreds under april månad i företagets sociala medier. Trailern exponerads också i linjär reklam-tv. Slutmålet med kampanjen var att sälja bilar och det målets överträffades med 50 % för avsedd period.
Nästa case: Fortum
Webbserie för Fortum