– Rekordsiffror och skräddarsydd digital marknadsföring
Uppdrag och bakgrund
Proact är ett globalt företag som är specialiserade på att hjälpa organisationer med att lagra, ansluta, skydda och skapa värde genom data.
Samarbetet tog utgångspunkt i att Proact önskade nå ut till potentiella kunder inom två fokusområden: konvertering samt varumärkeskännedom. Vår lösning blev därför en kombination av kreativ contentproduktion och en skräddarsydd digital kampanj via sociala medier och Account Based Marketing.
Vad vi gjorde
Uppdraget var, i motsats till klassiska brand awarenss-kampanjer, inte att nå den breda massan, utan en väldigt specifik målgrupp. Här drog vi nytta av styrkan i IP-styrd annonsering (ABM) liksom LinkedIns egna verktyg för ABM i syfte att skapa skräddarsydda annonser för specifika företag. Annonserna byggde på framgångsrika case liksom Proacts starka erbjudande, där mottagaren också adresserades personligen. En metod visade sig landa helt rätt, och som både gav upphov till rekordsiffror, men också ett samarbete som sträckte sig över två år.
Så här summerar kunden det själv:
"Vi ville bli guidade igenom projektet och av någon som inte bara pratade siffror, utan faktiskt kunde bryta ner dessa och ta nästa steg. Jag tror verkligen att det här är nyckeln till framgång – engagemang från leverantören, vägledning och ett tight samarbete."