Visma_Header.png
Visma

Softwear engineer

Bakgrund & uppdrag

IT-koncernen Visma är stolta över att ha skapat en arbetsplats där medarbetare får vara sig själva. Så länge man levererar kundnytta och bidrar till en positiv stämning på kontoret får man komma precis som man är. Det tog vi fasta på när de kom till oss med utmaningen att stärka deras rekryteringsarbete mot hungriga IT-ingenjörer.
Bild-1_Mitten-liggande.jpg
Bild-2_Vanster-kvadratisk.png
Bild-3_Hoger-liggande.png

Softwear engineer

Resultatet blev employer branding-kampanjen “Softwear engineer”. Kampanjen som bestod av banners, native-artiklar och en landningssida visar Visma-anställda iförda kläder med en tydlig “bekvämlighetsfaktor”. Idén var att gifta ett av Vismas expertisområden med det som företaget erbjuder sina medarbetare, det vill säga komfort genom att bland annat få klä sig som man vill.
Bild-4_Stor-bild-utfallande-liggande.jpg
Bild-5_Vanster-kvadratisk.png
Bild-6_Hoger-staende.png

Tjänster

Konceptutveckling
Fotografering
Innehållsproduktion
Distribution
Bild-7_Langst-ner-vanster_Liggande.png
Bild-7_Hoger-kvadratisk.png
Nästa case: Klarna
Kalla bedrägerier