Header.png
Sportamore

Svettamore

Bakgrund

Alla kvinnor ska kunna leva en aktiv livsstil på sitt sätt. Det är något som Sportamore står för och därför vill bli bättre på att spegla i sin kommunikation. På uppdrag av Svettamore blev vi ombedda att ta fram en kampanj i samband med 8 mars 2023, som ett startskott på en mer långsiktigt inkluderande positionering.
Enskild-bild.png
Liggande-bild-vanster.png
Liggande-bild-hoger.png

Uppdrag och strategi

För att hjälpa dem att uppnå sitt mål började vi undersöka hur landskapet egentligen ser ut idag. Det vi hittade? Att bilden av träning på sociala medier och hemsidor inte alls speglar den svettiga verkligheten. Inte heller i Sportamores egna kanaler.

Ingen kvinna ska behöva fokusera mer på sitt yttre på grund av omvärldens blick i stället för sin egen känsla. Särskilt inte i samband med något som träning, som ska vara förknippat med hälsa och välmående.
Stor-bild-utfallande-ovre.png
Kvadratisk-bild-hoger-nedre.png
Staende-bild-vanster-nedre.png

Tjänster

Konceptutveckling och strategi
Innehållsproduktion
Copywriting
Art Direction
Staende-bild-hoger-ovre.png
Kvadratisk-bild-vanster-ovre.png

Svettamore – en autentisk bild av träning

Svettamore handlar om att äga sin svett, att visualisera svett och andra attribut kopplade till träning som det naturliga det faktiskt är.

Därför tog vi fram kampanjbilder till Sportamores egna kanaler: landningssida, nyhetsbrev, sociala medier och produktflöde. I stället för att gömma undan svettningar och flåsiga uttryck, lyfte vi fram dem. Allt för att i förlängningen bidra till en mer autentisk bild av kvinnors träningsupplevelse.
Nästa case: Filmstaden
Salong Ett