Borg & Owilli Logotyp

Tunnelbanekampanj för Hedvig


Hedvig är det nya “disruptive” alternativet till klassiska hemförsäkringar. De traditionella bolagen har alltid gjort på sitt sätt och krångliga processer har blivit en del av deras affärsidé. Som en reaktion mot detta föddes Hedvig som gör hemförsäkringar enklare och bättre helt utan bindningstider, väntetider och långdragna processer. Och det måste ju folk få veta. 

Med en omfattande utomhuskampanj visar Hedvig på vilket sätt de särskiljer sig från sina konkurrenter, vilket samtidigt blir en ganska tydlig pik till de stora jättarna i branschen.

Kampanjens målsättning
– Öka kännedomen kring Hedvigs försäkringserbjudande.
– Visa på skillnaden som finns mellan Hedvig och “inte Hedvig”.

Uppdraget
– Konceptutveckling & strategi
– Produktion av annonsmaterial
– Distribution via femserier på tunnelbanestationer samt på paneler i tunnelbanevagnar.