Borg & Owilli Logotyp

Världens Jobb för Visita


På uppdrag av Visita, bransch- och arbetsgivarorganisationen för företag inom besöksnäringen, och för målgruppen unga 13-16 år vidareutvecklade Borg & Owilli konceptet “Världens Jobb”. Syftet med satsningen var att få ungdomar att bli nyfikna på besöksnäringen och framför allt gymnasielinjerna Hotell & Turism samt Restaurang & Livsmedel.

Konceptet innefattar
– Konceptutveckling & strategi
– Webbdesign
– Webbutveckling
– Textproduktion
– Rörlig produktion
– Aktivering Instagram

Projektet i siffror
– 113 000 visningar av webbserien “Choose Right med Get_Right”.
– 65 000 visningar av vloggen “Laki testar: Jobba på hotell”.
– 40 000 visningar för Instagram Stories Takeover, med över 500+ inskickade frågor.

I mars 2019 vann satsningen första pris i Månadens Content hos Resumé. Omdömet löd:

”Med ´Världens Jobb´ tar Borg & Owilli och Visita sig an ett verkligt samhällsproblem och försöker hitta en långsiktig lösning med hjälp av klassisk content marketing. Det är helgjutet och välgjort i alla detaljer.”