Borg & Owilli Logotyp

Versus för Transportföretagen


På uppdrag av Transportföretagen och under det prisade paraplykonceptet ”Vi kör!” skapade vi webbserien ”Versus”.  Syftet var att porträttera tre stycken yrken inom åkeri-, renhållnings-, återvinningsnäringen och att att skildra dem på ett fartfyllt sätt som lockade tittare i åldersgruppen 18-25 år. Till vår hjälp hade vi YouTube-profilerna Jiar ”Tarzan” Raza och Filip Dikmen samt idrottsstjärnorna Irma Helin och Emil Granbom som tillsammans fick tävla i extrema versioner av respektive yrke, handledda av varsitt proffs.

Uppdraget
– Konceptutveckling.
– Manus och casting.
– Produktion och distribution.

Webbserien ”Versus” i siffror
– Ca 200 000 visningar av serien
(30k organiskt, 170k via sponsring på YouTube).
– En majoritet valde att se klart 53 % av avsnitten eller mer
(med en avsnittslängd om ca 10 minuter).
– 94 % av visningarna skedde inom målgruppen 18-25 år.
– Ca 800 000 exponeringar via Instastories.