För Wesslau Söderqvist bistod Borg Owilli i att fastställa ett nytt kommunikationsuttryck, inklusive grafiska profil, webbplats och distribution.
Bakgrund
Advokatbyrån Wesslau Söderqvist (WSA) stod inför flera utmaningar med sin digitala kommunikation – de hade relativt nyligen gått igenom en fusion – från två byråer till en – och hade kontor med lokalt etablerade varumärken utspridda över hela Sverige. Vårt uppdrag blev att bistå i att fastställa WSA:s samlade kommunikationsuttryck, inklusive grafiska profil, webbplats och distribution.
Uppdrag
Projektet tog avstamp i att optimera WSA:s webbplats, som upplevdes vara det största hindret i det primära syftet med kommunikationen: att nå målgruppen. Borg Owilli fokuserade därför på att uppdatera struktur och form på hemsidan, optimera logotypen och utarbeta en konkret brand book som skulle spegla WSA:s nya företagskonstellation. I arbetet gjorde ett totalt omtag, inklusive webbdesign, webbutveckling, grafisk formgivning och textproduktion. Borg Owilli bistod också med att tillhandahålla lämpliga distributionskanaler för att kommunicera det uppdaterade varumärket gentemot prioriterade målgrupper.