Missa inte vårt seminarie ”Opinionsbildning utan Filter” i Almedalen

Opinionsbildning utan filter – blir de egna kanalerna avgörande på bekostnad av massmedia?

Vi lever i en tid då fristående debattörer, politiker och lobbyister många gånger lyckas sätta agendan genom egna plattformar i stället för genom att påverka journalistiken. Till och med USA:s president använder Twitter som sitt främsta kommunikationsmedel. Håller de egna kanalerna på att bli viktigare än medier? Och vilka konsekvenser får utvecklingen för opinionsbildare och för samhället i stort?

Medverkande:
Olle Zachrison, Chef för Sveriges Radios Ekoredaktion, Sveriges radio
Lawen Redar, Riksdagsledamot (s), justitieutskottet
Hanif Bali, Riksdagsledamot (m), arbetsmarknadsutskottet
David Borg, Content marketing-expert, Borg & Owilli
Beata Kull, Grundare av Lärargalan
Simon Strand, PR-konsult, 500

Moderator: Camilla Eriksson (www.retorikiska.se)

VÄLKOMNA DEN 4 JULI KL 12:00. Det bjuds på enklare lunch samt kaffe, te och frukt.

Länk till evenemanget i Almedalsprogrammet: https://www.almedalsveckan.info/45293

Digidalen är Almedalens hetaste arena för digitalisering med spännande seminarier under hela Almedalsveckan, ett samarbete mellan Borg & Owilli och Nowa kommunikation.

Läs mer här: www.digidalen.se

OSA här: Seminarie – Borg & Owilli