Ingenjörsfördomar

Ingenjörsfördomar med Emil Persson

Om serien

Har ingenjörer några sociala färdigheter? Köper deras mammor fortfarande deras kläder åt dem? Och hur väl sköter de egentligen sin hygien? Ja, fördomarna om ingenjörer och deras arbetsplatser är många.

Ingenjörsfördomar är den perfekta plattformen för arbetsgivare som vill slå hål på myter om ingenjörsyrket – och samtidigt kommunicera
 om sin arbetsplats på ett sätt som sticker ut från andra employer branding-kampanjer. Den första säsongen blev en stor succé och 
har fått bra spridning och uppmärksammats i branschen. I Ingenjörsfördomar får du som arbetsgivare chansen att på ett okonventionellt sätt bygga upp intresset för sig och skapa en edge gentemot andra företag på en hårt konkurrensutsatt marknad. Materialet är dessutom användbart under en längre period. Varje säsong har ett begränsat antal platser och medverkande företag bokar ett eget avsnitt.

Enskild-bild.png
Kvadratisk-bild-hoger-nedre.png

Målgrupp och programledare

Målgrupp
Ingenjörsfördomar vänder sig i första hand till studenter och young professionals som befinner sig i ett tidigt skede 
av sin karriär eller som vill ta nästa kliv. Därtill kommer även äldre medarbetare och potentiella kandidater kunna känna igen sig.

Programledare
Programledare för ”Ingenjörsfördomar” är Sveriges kanske främsta fördomsmakare – journalisten och podcastprofilen Emil Persson. Mest känd är Emil för sin podcast ”Fördomspodden” där han testar sina förutfattade meningar på kända personer. Han har därtill mångårig erfarenhet från tv-världen och har bland annat varit producent och redaktör för Filip
 och Fredriks nyhetsprogram ”Breaking News” och tagit fram programidén till succéprogrammet ”Alla mot alla”. Emil Persson kommer även att hjälpa till att sprida avsnitten till sina cirka åttatusen följare på Instagram.

Liggande-bild-hoger.png
Kvadratisk-bild-hoger-nedre,-youtube.png

Detta ingår

  • Webbshow om cirka 10 minuter, anpassat för Youtube och Linkedin.

  • Content anpassat för spridning i sociala
 medier.

  • Annonsering via sociala medier (med Ingenjörsfördomar som avsändare).

  • Organiska publiceringar via Ingenjörsfördomars Instagram- och Facebooksida.

  • Utskick med Sveriges Ingenjörers nyhetsbrev till förbundets 160 000 medlemmar

Vill du veta mer? Kontakta Felix  

Nyfiken på mer?
Läs om våra tjänster