Autoliv

Blink of an Eye

Uppdrag och bakgrund

Under 2023 firade det svenska bilsäkerhetsföretaget Autoliv 70 år. Med utgångspunkt i jubileet ville de göra en podcast om företagets historia och arbete för att uppmärksamma vikten av bilsäkerhet.
Bild-1.jpg
Bild-2.jpg
Bild-3.jpg

Blink of an Eye – en podcast för Autoliv

Resultatet blev en podcastserie i fem delar där programledaren Thomas Henley tar med lyssnaren på en resa genom bröderna Lindblads, Autolivs grundare, arv och var företaget är idag. I de olika avsnitten får vi höra om innovationer så som säkerhetsbältet och airbagen, men också hur 50-talets bilannonser såg ut, hur vår relation till vägen har förändrats genom åren och andra historiska ögonblick inom bilsäkerhet som tagit oss dit vi är idag.
Bild-4.jpg

Tjänster

Konceptutveckling och strategi
Innehållsproduktion
Podcastproduktion
Grafisk produktion
Nästa case: Hockeyallsvenskan
Visselblåsarna