Account Based Marketing

Fokuserad digital bearbetning av era absolut viktigaste kunder (nya som befintliga)

Nå utvalda målföretag med skräddarsydda budskap

Account Based Marketing (ABM) använder tekniken från IP-styrd annonsering för att nå specifikt utvalda målföretag med skräddarsydda budskap. Budskapen, som distribueras genom displayannonser på premiumsajter, visas enkom för det utvalda målföretaget och dess anställda, med ett budskap utformat specifikt för personerna som önskas nås.

ABM passar er som:

  • Kan välja ut specifika målföretag där ni ser stor potential i form av intäkter 

  • Har en fysisk säljplan mot era målföretag som går att "kopiera" med marknadsföring

  • Har en marknads- och säljavdelning som arbetar mot samma mål: att stänga affären

service-image-1.png
service-image-2.png

Synkronisering av Sälj och Marknad

Med Account-Based Marketing synkroniserar ni sälj och marknad för att hela tiden arbeta strategiskt mot företagets högst prioriterade mål. Ni får full inblick och kontroll över hur marknadsbudgeten investeras; nämligen endast mot de företag och målgrupper som är av intresse för er. Dessutom får ni värdefull sälj- och marknadsinsikt kring vilka företag ni bör lägga tid och fokus på samt var ni inte bör lägga resurser.

TJANSTER-ABM-3.jpg
TJANSTER-ABM-4.jpg

Account Based Marketing som en service (inte en distributionslösning)

BO erbjuder ABM som “service”; vilket innebär att våra kunder inte behöver lägga tid på att lära sig ett nytt system eller installera en ny mjukvara. Man behöver som kund heller inte lägga timmar på annonsproduktion eller presentationer för resultatuppföljning. Vi genomför hela ABM-planen åt er – för att nå de mål vi satt upp tillsammans.

Vill du prata mer om ABM? Kontakta Erik 

Nyfiken på mer?
Läs om våra tjänster