Postnord

Min passion

PostNord ville på ett nytt sätt skapa engagemang och förståelse för sitt uppdrag: att dela ut post och paket. På uppdrag av PostNord skapade vi därför konceptet “Min passion”.

"Uppdrag"

Min Passion föddes efter att PostNord ville hitta ett modernt sätt att skapa engagemang och förståelse för sitt uppdrag. För att lösa uppgiften tog vi fasta på det emotionella värdet i saker – samlandet. Ett samlande där det är mer än en hobby eller fixidé av att ha många saker, ett samlande som handlar om en drivkraft, om att ta vara det som är viktigt i ens liv, om att ha en passion.
Bild1_AnnaClara.jpg
Bild2_Case_PostNord_Viktor.jpg
Bild3_Case_PostNord_Jeans.jpg

Passionerade samlare

I projektetet tog Borg Owilli fasta på att det finns ett emotionellt värde i varje paket som PostNord delar ut. Resultatet blev en webbserie i fyra delar där vi möter fyra personer och hör dem berätta om sina samlingar – och samtidigt lyfter PostNords centrala roll för att de ska kunna utöva sin passion. I serien följer vi Viktor som har en av världens främsta jeanssamlingar, Anna-Clara med en dignande samling av 1800- och 1900-talsmode, Heidi och hennes 7 000 tv-spel och Ulrika som har fyllt sitt hus med keramik. Webbserien publicerades på en kampanjsida under postnord.se, Youtube och linjär television.
Bild4_Case_PostNord_Heidi.jpg
Bild5_Case_PostNord_AnnaClara.jpg
Bild6_Case_PostNord_AnnaClara.jpg

Tjänster

Konceptutveckling och strategi
Innehållsproduktion
Webbutveckling
Webbdesign
Rörlig produktion
NY_POSTNORD_CASEBILDER_BOWEBB_21_Staende-bild-Vanster.jpg
NY_POSTNORD_CASEBILDER_BOWEBB_21_Staende-bild-Hoger.jpg

Hur gick det sen?

Webbseriens avsnitt samlades under kampanjsidan postnord.se/minpassion, särskilt framtagen för satsningen. På sidan går det dessutom även att läsa längre intervjuer med alla medverkande, tips på hur man packar föremål på bästa sätt när de ska skickas och samlarnas bästa tips för att komma igång med sitt eget samlande – bland mycket annat.
Nästa case: TietoEVRY
Time for something better